Tuesday 29 January 2013

COUPLE PANAS!!!!

Assalamualaikum!!! hai!!! heheehe!!! sajew je tulis tajuk macam tu... mesti korang tertarikkan??? lumrah manusia la tu... ^_^...
sajew je aku nak tulis ni... katakan lagi COUPLE TU HARAM!!!  bleh trima tak??? mesti korang marah kan??? hahahha!!! sajew je timbulkan isu yang orang makin malas n marah nak dengar...
dalam 2 ke 3 hari ni selepas sahabat aku pergi meninggalkan dunia yang penuh ujian ni.. aku jadi banyak berfikir... istiqamah atau x tu doakanlah aku istiqamah... manusia.. biasa la...
back ke topik kapel... haram ke tak???
korang pikir la sendiri...

kalau korang kapel kan, mesti banyak sebab kan???
1) mestilah sal jodoh dan hati kan???
2) suka2... ada jugak yang enis gini... sajew2 nak enjoy masa muda katanya....
3) kapel tapi aku x buat maksiat pon... aku dah ajak dia kawin... so aku dah tunang la dengan dia ni...

ok.. ketiga-tiga ni common la kan??? tp yang paling biasa untuk orang2 yang perasan baik mcm kita ni, selalunya sebabnya yang ketiga la kan??? ok.. cu korang pikir ni... kau kononnya tunang dengan dia ni, so kau pon mesej la dengan dia siang malam, hari minggu je keluar... kadang2 ada jugak yang telefondia tak pernak putus panggilan (biasalah DIGI kan free) hahaha!!! tapi kan.. HALAL KE CARA KORANG TU!??     tu je isunya...  beb! pikir balik, niat kau elok dah sal nak tunang tu, tapi kan, CARA TU HALAL KE??? kalau ikhlas, pergi la masuk meminang dengan family... lagi bagus.. direstu... orang pon tak mengumpat dan fitnah kat kau... tapi sal nak tunang ni kes berat jugak kan??? tengah blajar, ada harta ke nak bagi makan anak orang... setakat BAGI MAKAN CINTA dan berbekalkan B*TU je bro, x kenyang... OPPSS!!! terkasar... huhuhu!!!! sorie...

 ok, mungkin korang cakap yang aku ni tak de mak we, boleh la tulis macam ni... hahaha!! kau SILAP bro... biar aku back up diri sikit... aku dah banyak kali kapel.. dan AKU MENYESAL!!! hahaha!!! tak ada gunanya... awek tu cantik la jugak, agama ok, muka ok... tapi kan... buat apa aku nak rosakkan dia??? tunggu je masa sampai.. time kau mampu...

Tu jelah... kembali pada prinsip, MATLAMAT TAK MENGHALALKAN CARA...  mesti korang akan pikir balik... aku pon tak payah banyak tulis... nak persoalkan semua ni balik... SOAL HATI KORANG BALIK, ALLAH MESTI JAWAB PUNYA...  ^_^... pikir-pikir la... sekian sahaja coretan setelah seharian penat bekerja di wad... peace!!! SUBAHANALLAH....

No comments:

Post a Comment