Friday 25 January 2013

a bored day.... but something happened today...

ok la... ari ni aku praktikal shift ptg lagi kat HRPB... bangun pagi pon lewat.. then adap laptop je sampai kol 11.50.. then aku tgh ready nak mandi bas tetiba aku dengar bunyi bas... bapak r!!! kalut doh!!! cuci muka, shave, mandi then pakai baju mcm kilat dah rasa... turun2 tgk driver tgh makan n relak je kat kafe samapi 12.25... memang kena main la aku pg ni... then sampai hospital aku g makan dulu dgn kawan aku, nizam... then p solat kat Masjid Muhibbudin Shah yang kat tepi hospital...
    tapi yang lawak n suprise me too is when an indian PPK women datang kat ktorg masa kami baru nak start keja... she said- hantar fail ni kat satelit 7. sambil hulur fail perscirption ubat kat kawan aku.. aku masa tu tgh draw ubat utk pt dengan staff nurse... aku terlopong.. Terkejut bhai!!!! PPK bagi arahan kat kitaorg????!!! what the hack???!!! aku tgk staff nurse, staff nurse tgk aku... spechless!!! then PPK tu tadi tambah ayat, -- CEPAT LA!!!      mak ai!!! sedar diri ke tak org tua ni??!!! then kawan aku yang baik tu plak ambik fail tu dan p satelit 7.. aku still tergamam... OK, PPK bagi ARAHAN kat pelatih MA... SERIUS  BEB!!?? aku still x percaya... kalau mintak tolong tu ok la lagi.. ni salam x, apa pon tak, tetiba mai ckp mcm tu... GILER BAB la... aduhai.. apa la nasib kitaorang... staff nurse pon ckp kat aku,, nape ikot??? lain kali x payah buat, PPK tu mmg berlagak mcm tu, kadang2 staff nurse pon dia bleh suruh tu ni... aku still blurrr rasa...

aku tulis ni bukan niat nak rendahkan or hina PPK tp aku ok je dgn PPK lain.. cuma dia ni je x betul caranya.. Mak bapak aku pon org kampung je.. keja kampung tapi reti hormat orang,, ni perasan bos x tentu tempat... agak2 la... mana martabat kami sebagai pelatih MA kalau PPK pon bleh bagi arahan suh buat keja yang sepatotnya keja dia.. YA ALLAH...  then mood aku ari tu spoil... keja pon buat yang patot je... sedih dengan persepsi sesetengah orang terhadap pelatih MA.. kami ada martabat kami yang perlu dipertahankan.. selama ni kami hantar pt ke X-ray, tolak pt ke OT, p ambik ubat semua tu coz nak jaga hubungan je dengan staff.. kalau kira kitaorang x patot pon buat keja2 tu... banyak lagi keja dalam wad tu yang perlu kitaorg mahirkan diri... ni la orang kata Buat baik berpada-pada, buat jahat x pe skali sekala... BAGI BETIS NAK PEHA lak...  sekian la aku membebel....NITE!!!!

No comments:

Post a Comment